La Regidoria de Normalització Lingüística de l’Ajuntament de Santa Pola, amb el seu regidor Julio Miguel Baeza Andreu, va presentar el 5 d’octubre les campanyes de l’Octubre Cultural de l’Agència de Promoció del valencià d’aquest Ajuntament. 

En aquesta ocasió es van presentar dues campanyes. La primera consisteix en un joc on la població, eminentment escolar, ha participat identificant imatges que representaven murals de les façanes dels col·legis de la localitat.  Aquesta campanya ha tingut una difusió per mitjà de les xarxes socials municipals i, a més a més presencial en la Biblioteca infantil i en la Biblioteca Gran Alacant, gràcies a la col·laboració d’aquest Departament. 

S’ha volgut fer coincidir l’inici de la campanya al mes de setembre, ja que és el moment en què es produeix el retorn a les aules de tots els xiquets i les xiquetes, després de les vacances d’estiu. I es va allargar fins a la data de presentació,  ja dins de l’Octubre Cultural, que s’ha realitzat un sorteig entre totes les fitxes amb les respostes que han estat dipositades a les Biblioteques. Durant els propers dies s’avisarà les persones premiades perquè puguen recollir el seu premi. Aquest premi consta de material escolar: còmics, llibretes, etc. Cal esmentar en aquesta ocasió la col·laboració de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, entitat de qual són els còmics que es repartiran i de la Generalitat que, a més de subvencionar part de les campanyes d’Aviva Santa Pola, també ens ha facilitat part del material dels premis. Aquesta col·laboració ha estat possible perquè l’Agència de Promoció del Valencià de l’Ajuntament de Santa Pola forma part de la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians.

La segona de les campanyes està relacionada amb la celebració de Sant Dionís, el patró de les persones valencianes enamorades. A València té tradició el que s’anomena la Mocadorada. On es regalen, embolicats amb un mocador, massapans que tenen formes de fruites i verdures. Amb aquestes formes es volen representar les fruites i les verdures amb què els llauradors van obsequiar el rei Jaume I quan va entrar vencedor a la ciutat de València, el 9 d’Octubre de 1238, després de conquerir-la.

La campanya du per lema: Enamora’t del valencià i consta d’unes joguines antiestrés en forma de cor. Aquesta campanya té una doble difusió -tant al personal de l’Ajuntament com a la població en general. 

L’objectiu d’aquestes campanyes és fomentar l’ús i el coneixement de la nostra llengua i de manera destacada la posada en valor del nostre patrimoni i les nostres tradicions.

Agència de Promoció del Valencià de l’Ajuntament de Santa Pola

 

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies