La Regidoria de Comerç fa balanç del 2020, un any atípic a causa de la pandèmia. Desgraciadament han sigut moltes víctimes que tindrem en el nostre record i que a encara que ha començat un nou any seguim amb el virus però amb l’esperança que acabe al més prompte possible i tornem a la normalitat.

La regidora delegada Nely Baile afirma que s’ha treballat bastant dur des del minut un per a ajudar a la població i sobretot estar al costat dels comerciants i autònoms perquè puguen superar aquesta situació tan delicada.

Amb l’objectiu d’informar la ciutadania del treball que s’ha realitzat en aquest temps es realitza un balanç de les actuacions més destacades de l’àrea:

El mes de març, en iniciar-se l’estat d’alarma ocasionat per la Covid-19, la Regidoria de Comerç i l’Associació de Comerciants van dur a terme el “Servei de repartiment a domicili”, facilitant les compres als veïns. Des de l’Ajuntament es va facilitar un telèfon d’atenció directa, per a encarregar les seues comandes i alhora ajudar a resoldre diferents dubtes que en temps difícils inquietaven a la població. Aquestes comandes es facilitaven als comerços, per a realitzar els encàrrecs i entregar als clients.
A més, es va realitzar una campanya de promoció per diversos mitjans, com ara web i xarxes socials, que es va repetir periòdicament, durant l’estat d’alarma.

Juntament amb Serveis Socials es va posar en marxa una campanya denominada “Comerç Solidari”, campanya que continua vigent en l’actualitat, on els establiments col·laboradors col·loquen un carro de compra perquè els clients deixen les seues aportacions d’aliments de primera necessitat. El personal municipal és l’encarregat de les recollida i lliurament al Departament de Serveis Socials.

A continuació es va iniciar una altra campanya amb vídeos de comerciants, hostalers, personalitats, clients… fent costat al comerç local i a l’hostaleria. Cada persona que realitzava el vídeo, nominava a un comerciant i a un particular per a realitzar un vídeo i així successivament. Aquests vídeos es publicaven periòdicament en xarxes socials.

El mes de juliol es va realitzar una altra campanya de suport al comerç local denominada “Santa Pola es mou” amb l’objectiu d’impulsar les compres en el xicotet comerç i en els nostres mercats (comerç local, mercat central, peix fresc #PeixdeSantaPola, mercats ambulants i mercats ambulants d’estiu). La campanya va tindre lloc en premsa local, tascons de radi i xarxes socials. Aquesta campanya pretén acostar el comerç al client perquè conega la varietat comercial que hi ha a Santa Pola, així com la seua qualitat, professionalitat, preus competitius i proximitat.

A més s’han donat ajudes directes destinades a fer costat a pimes, micro pimes, autònoms i professionals amb destinació a minimitzar l’impacte econòmic produït a conseqüència de la Covid 19. Amb un crèdit de 113.019 € repartit de manera proporcional entre les persones sol·licitants amb un màxim de 2.000 € per beneficiari als quals van suspendre la seua activitat durant el confinament o un màxim de 1.000 € per a aquells que havent mantingut l’activitat hagueren reduït la seua facturació almenys un 50%. De les 208 sol·licituds revisades, 184 han superat la fase d’avaluació de compliment dels requisits per a ser beneficiaris.

Quant a formació s’ha realitzat un programa en línia “Santa Pola Digital 2020” dirigit a projectes d’emprenedoria, comerços i Pimes de la localitat, per a la millora de la presència en línia i competitivitat en internet, mes necessària que mai després de la crisi provocada per la Covid-19. En el qual es van inscriure 71 persones entre comerços de la localitat i emprenedors.

Des del Servei Emprén Santa Pola, continuen oferint suport i assessorament a noves persones emprenedores de la localitat i de fora d’ella que vulguen instal·lar-se en la nostra localitat. Malgrat els moments crítics per aquesta pandèmia, en el 2020 s’han donat d’alta 5 noves societats limitades i 28 nous autònoms.
Al seu torn, a més d’ajudar amb la tramitació d’altes d’empreses, es realitzen itineraris personalitzats per a realitzar el pla d’empresa, cerca de finançament per a nous projectes, ajuda en la sol·licitud de subvencions, etc.

En definitiva, des de la Regidoria es continua treballant per a ajudar al comerç local que és part essencial de l’economia del nostre municipi.

 

 

 

 

 

 

 

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies