La situació del servei de correus en Gran Alacant dista de ser l’adequada. Els problemes són ben coneguts: escàs horari d’obertura d’oficina només als matins, una sola persona atenent en un únic taulell, instal·lacions cedides pel consistori fa molts anys que no estan dissenyades a tal fi i amb problemes d’accessibilitat, ni tampoc estan preparades en emmagatzematge i distribució perquè el treball es desenvolupe de manera eficaç en el seu interior. En l’exterior la situació no és millor: la zona d’espera és inexistent i, a causa de la seua orientació, desenes de persones estan obligades a esperar al sol amb altes temperatures.

El servei de correus ha empitjorat molt en l’encara present epidèmia de Covid-19, no sols en Gran Alacant sinó en tots els municipis, Alacant, Elx, fins i tot en el mateix Santa Pola el temps mitjà d’atenció no baixa de 45 minuts. A més, en tot el municipi en època estival es genera un volum molt major tenint en compte estrangers i segones residències.

Des de la regidoria de Gran Alacant, directament en coordinació amb Alcaldia i amb l’associació de veïns de Gran Alacant, s’han mantingut converses amb l’adreça de correus, estant oberts a facilitar la millora del servei amb tots els mitjans al nostre abast, com a cessió de terreny municipal, cessió de cobrament de tributs municipals i altres incentius.

Ja al febrer es va fer una petició oficial per part d’Alcaldia al febrer de 2020 sol·licitant la solució immediata més senzilla i viable que permeta millorar el servei: ampliar l’horari de 8.30 a 18.30. Una vegada estudiat per part de correus, la resposta oficial que ofereixen és:

“en l’oficina de Gran Alacant, consultades les unitats directives competents, informen que el servei postal oferit en aquesta oficina es presta amb normalitat”.
Aquesta postura, per descomptat, dista molt del que considera aquest consistori. Pensem que hi ha un importants deficiències en la prestació del servei i hi ha altres factors que no s’estan tenint en compte, no ja en període estival únicament, és alguna cosa que succeeix tot l’any i té més dimensió de la que sembla: davant la impossibilitat de poder accedir a un servei digne, molts veïns es veuen obligats a desplaçar-se entre 5 i 15km per a anar a Santa Pola, Alacant o Elx a realitzar les seues gestions de manera habitual, a usar els seus llocs de treball o domicilis de familiars per a rebre correspondència o concertar serveis privats per a les més elementals necessitats que haurien de poder ser cobertes per correus.

Des de la regidoria de Gran Alacant i tota la corporació, continuarem buscant solucions per a resoldre aquest problema a curt, mitjà i llarg termini, fins que el barri tinga un servei eficaç, raonable, i aquesta vegada sí, es puga dir amb justícia que “es presta amb normalitat”.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies