A l’entorn de l’actual pandèmia res està resultant fàcil i la tornada a les aules al setembre no serà una excepció. Conselleria d’Educació durant el mes de juliol ha comunicat i esmenat diverses vegades les mesures a prendre a conseqüència de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 (http://www.ceice.gva.es/es/covid-19):

-En el cas d’infantil i primària, última versió de 17 de juliol: http://www.ceice.gva.es/documents/161634256/171600109/faqcast5.pdf/004ba2d8-aacb-4075-93ef-d71b0cf622a2

-En el cas de secundària i Formació Professional, última versió de 26 de juny: http://www.ceice.gva.es/documents/161634256/171102478/sec.cast.pdf/30bb4f3f-8b1c-4469-b7b9-f00a170c5ed1

Tenint en ment reduir el contagi i la transmissió de la Covid-19, aquestes mesures seran molt complicades de gestionar. Des de les Regidories d’Educació, Sanitat i Seguretat Ciutadana s’estan posant tots els mitjans possibles a la disposició de centres educatius, docents i famílies.

Des de la Regidoria de Gran Alacant es lamenta que una altra vegada més ploga sobre mullat i aquest barri del municipi torne a emportar-se la pitjor part, directament al seu col·legi Vicenta Ruso, i indirectament en la massificació que suposa per a l’IES Cap de l’Aljub.

Al Vicenta Ruso, al doble de la seua capacitat, les instruccions de Conselleria més amunt exposades no contemplen mesures de separació dins de l’aula (amb grups de 25 alumnes), no es contempla ampliar espais de pati, i la gestió dels serveis de menjador i transport (els de major dimensió del municipi), seran un enorme desafiament on es veuran afectats de manera especial les famílies i l’alumnat.

Aquesta problemàtica s’estén de manera indirecta a l’IES Cap de l’Aljub, on està assignat l’alumnat que comença secundària en eixir del Vicenta Ruso. El centre està completament massificat, i aquest problema s’accentua enormement en el context de les mesures de prevenció per a la Covid-19: l’alumnat literalment no cabrà i existeix una gran incertesa sobre com se solucionarà aquesta situació.

Les Regidories d’Educació i Gran Alacant estan, des de l’any passat, en contacte permanent amb AMPA i direcció de centres per a conéixer la problemàtica de primera mà i buscar les propostes de solució viables i realistes. Així, hi ha hagut reunions contínues amb Conselleria d’Educació just fins a l’inici del confinament i s’han remés escrits fins a aquesta mateixa setmana, no ja indicant la problemàtica existent, sinó oferint les propostes de solució consensuades per totes les parts.

Al llarg del present any, no hi ha hagut resposta formal a cap d’aquests requeriments i propostes de solució: s’han tractat amb inspecció educativa i a València amb infraestructures educatives, i encara que els semblen correctes i raonables, no es materialitzen ni confirmen. Ací poden veure just l’últim requeriment d’aquesta mateixa setmana.

Hui dia continuem demanant solucions per a l’ara, per a l’immediat, per a l’inici de curs, però lamentem profundament que Conselleria estiga retardant sense justificació ni cap explicació el desenvolupament de les infraestructures que han de resoldre aquest problema estructural: la licitació del segon col·legi està bloquejada almenys deu mesos i des de Conselleria es denega transferir les competències per a construir l’institut a Gran Alacant al llarg de 2020, quan hem sigut un dels pocs municipis que va complir, va entregar i va esmenar tots els requeriments del pla «Edificant» abans d’acabar l’any passat.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies