La crisi sanitària i social a causa de la COVID-19 fa que enguany siga una situació atípica i excepcional en tots els aspectes del nostre dia a dia.

Les festes d’un municipi no abasten únicament les dates de la celebració, sinó que la seua organització comença des de principis d’any. Hui dia, desconeixem com serà aqueixa futura normalitat i quines mesures s’hauran de complir.

Després de diverses reunions amb l’Associació Festerocultural de Moros i Cristians de Santa Pola i la Unió de Festers, aquestes dues entitats festeres han comunicat a la regidoria la decisió de la  cancel·lació dels actes que totes dues entitats venen organitzant.

L’Ajuntament entén i respecta totalment la decisió de totes dues entitats per no poder garantir la seguretat per la crisi sanitària COVID-19 i tenint en compte la situació econòmica de moltes famílies festeres.

A més, s’ha pres la decisió de suprimir els actes d’Elecció de Reina Major, Infantil i 3a Edat d’enguany, havent-se iniciat el termini d’inscripció de candidates uns dies abans del Decret d’Estat d’Alarma dictat pel Govern Central.

La voluntat de l’Ajuntament és tractar de realitzar alguns actes en unes dates tan assenyalades per als santapolers i les santapoleres, i implícitament fer costat al sector de la cultura, hostaleria i turisme que ara més que mai ens necessiten. No obstant això, la celebració d’activitats en espais públics estarà condicionada pel que a cada moment indiquen les autoritats sanitàries, sent prioritat del consistori el benestar i salut de la ciutadania.

Quan siga possible, des de la Regidoria de Festes s’informarà dels actes que es duran a terme. Aquests actes compliran les mesures que dictaminen les autoritats en la nova normalitat.