Hidraqua porta molt temps treballant en la implementació de mesures socials, dirigides a col·lectius en situació de vulnerabilitat. No és una cosa nova, si bé són conscients que en la situació actual aquestes mesures cobren especial rellevància perquè ningú (autònom, propietari d’una petita o mitjana empresa, comerciant, restaurador o persones en situació d’atur sobrevinguda, empresari, hoteler …) es quede arrere.
Es per això que recorden a la ciutadania que tenen a la seua disposició les següents mesures:
Financen o ajornen factures, sense interessos, a tots els col·lectius que davant aquesta situació excepcional presenten dificultats en el pagament de les seues factures.
Disposen d’un pla de quota fixa (Pla 12 Gotes), que pot sol·licitar qualsevol client i que permet pagar tots els mesos el mateix import sobre la base del consum de l’any anterior, regularitzant al final d’any la situació. En el cas que l’import siga superior o inferior al consumit, es retorna la quantitat o es finança a pagar en els següents mesos, respectivament.
Ofereixen la possibilitat de triar la data del mes que preferisca per a la domiciliació bancària.
D’altra banda, continuen vigents totes les bonificacions aprovades d’acord amb l’Ajuntament de Santa Pola:
Fons socials que permeten garantir l’accés a l’aigua a totes les persones en situació de vulnerabilitat. A Santa Pola 117 famílies s’han vist beneficiades en l’últim any d’aquestes ajudes socials.
Tarifes socials per a famílies nombroses i jubilats, entre altres. Aquestes ajudes han permés ajudar en el pagament del rebut de l’aigua a 488 famílies en l’últim any.
S’han suspés tots els talls de subministrament. Des de fa anys, segueixen una política de no tallar el subministrament d’aigua a persones en situació de vulnerabilitat econòmica.
Des que es va produir l’emergència sanitària s’ha ampliat aquesta mesura a tots els clients, paralitzant qualsevol acció de reclamació de deute o de talls de subministrament. D’aquesta forma garanteixen que un bé bàsic com és l’aigua arribe a totes llars. En un moment en el qual a més la higiene s’ha convertit en una acció indispensable per a previndre el contagi del *COVID 19.
Més informació bonificacions i fons social:
https://www.hidraqua.es/bonificaciones-y-fondo-social
SERVEIS SOCIALS AJUNTAMENT DE SANTA POLA
De dilluns a divendres de 9 a 14 h. Tlf. 966 694 200 i 966 692 781
Social20@santapola.es