Amb la finalitat de fer costat a les famílies en situació de risc, agreujada per la situació d’emergència actual, l’Ajuntament, a través del seu Departament de Serveis Socials, concedeix unes ajudes d’emergència mitjançant vals per a la compra de productes bàsics d’alimentació, higiene i neteja personal. Per a tal fi s’han definit els següents criteris:
1. Podran tindre ajuda de vals d’emergència les persones que no tinguen cap mena d’ingrés o que els ingressos totals de la unitat de convivència no superen el iprem mensual (548,60 euros). Es prioritzarà quan hi haja menors a càrrec i segons el nombre de membres de convivència.
2. Podran tindre ajuda de vals d’emergència aquells que siguen titulars de lloc en el mercat ambulant i que siga la seua única font d’ingressos familiars. Per a això hauran de presentar l’últim rebut de l’any en curs de les taxes de mercat ambulant.
3. No podran tindre ajuda de vals d’emergència les persones que estiguen pendents de cobrament d’ajuda d’emergència ja aprovada.
4. No podran tindre ajuda de vals d’emergència les persones que vagen a cobrar nòmina aquest mes encara que la seua empresa haja cessat l’activitat, perquè la mateixa haja presentat ERTE i va a cobrar prestació per desocupació.
El procediment per a sol·licitar aquesta ajuda serà:
1. Hauran de trucar als telèfons 96 669 42 00 i 96 669 27 81, deixant el seu número de telèfon.
2. Rebran com més prompte millor una crida d’un tècnic i seran atesos telefònicament.
3. Valorada la situació si poden rebre l’ajuda d’emergència se’ls donarà una cita per al lliurament del val d’emergència, indicant-se l’hora i dia.
4. El lliurament de vals d’emergència es realitzarà dimarts i dijous entre les 11h i les 13h en la recepció del Centre Cívic i Social.
Se prega a la població sol·licitant que anomene només als telèfons indicats anteriorment i que els telèfons dels mòbils 647 65 83 17 i 661 544 787, s’usen només per a comunicar casos d’urgència: persones majors que puguen estar desemparades, casos de violència de gènere, menors en situació de desprotecció, malalts mentals vulnerables.
Es molt important que aqueixos mòbils no es col·lapsen perquè s’usen per a comunicar aqueixes situacions i perquè el Departament de Serveis Socials es coordine amb els Serveis Sanitaris, Policia Local, Guàrdia Civil, Protecció Civil, Jutjats i Conselleries.
També poden comunicar les situacions abans esmentades al correu electrònic: social20@santapola.es
Les consultes sobre l’estat de Renda Valenciana d’Inclusió ja tramitades han de fer-se al telèfon 012.