El dimecres 23 d’octubre, a les 19 hores, es va presentar en el Baluard del Duc el projecte SMART SANTA POLA – camí a la Destinació Turística Intel·ligent.

La presentació va ser a càrrec de l’ alcadesa de Santa Pola, Mª Loreto Serrano, el regidor de Turisme, Julio Baeza i el director d’Intel·ligència Turística de la Comunitat Valenciana i els ponents van ser Mariano Torres (soci director de Templa Colsulting i Marco Celdrán, investigador de la UA i expert en DTI)

Resum de la Jornada:

QUÈ ÉS EL MODEL DTI?
És un sistema de gestió turística que ha posat en marxa la Comunitat valenciana per mitjà de INVATTUR. (Institut Valencià de turisme)

PER A QUÈ SERVEIX AQUEST MODEL?
Els municipis que implanten un Pla Director de Turisme DTI com a sistema de gestió podran organitzar tot el coneixement intel·ligent derivat de visitants i turistes i saber optimitzar els seus recursos per a aconseguir ser una destinació més intel·ligent, més sostenible, més accessible i més innovador.

QUIN GRAU/NIVELL PODEN TINDRE ELS MUNICIPIS TURÍSTICS DTI?
Hi ha 3 nivells actualment en DTI.
Nivell 1: la major part dels municipis turístics de la Comunitat Valenciana, és a dir, tots aquells que no han començat a treballar amb el pla director de turisme.
Nivell 2: els municipis que han obtingut l’Autodiagnòstic DTI seguint el model CV de Invattur.
Nivell 3: els municipis que han implementat un Pla Director de Turisme

EN QUINA FASE ES TROBA SANTA POLA?
Després de detectar que estem bastant lluny de ser un municipi les estratègies turístiques del qual es basen en el coneixement intel·ligent de la informació, s’ha apostat per ser un model turístic DTI i per això s’ha iniciat el procediment contractant la primera fase del pla director: l’AUTODIAGNÒSTIC.

QUI REALITZA L’AUTODIAGNÒSTIC?
L’empresa Templa Consulting està ocupant-se de recaptar tota la informació necessària per a saber exactament en quina situació es troba el municipi amb referència als següents eixos d’actuació:
* Governança: visió estratègica i de gestió eficient, transparent i participativa del pla.
* Connectivitat: economia digital d’empreses i consumidors, sensorització dispositius etc.
* Sostenibilitat: conservació mediambiental, cultural, social i turística
* Innovació: emprenedors, comercialització, màrqueting…
* Sistemes d’informació: dades obertes/ big data.

FUTUR DE SANTA POLA
Després d’analitzar la situació actual turística del municipi, i una vegada presentat l’autodiagnòstic, Santa Pola posarà en marxa el Pla Director de turisme DTI per a aconseguir complir els objectius previstos en el model DTI de Invattur (un 80% d’emplene). Per a això, recorrerà als documents estratègics dels quals es disposa per a aconseguir establir un model de municipi turístic intel·ligent que perdure en el temps i que vaja desenvolupant les línies estratègiques necessàries per a arribar a convertir-nos en la destinació que volem, en el qual coexistisquen en harmonia turistes i ciutadans, aconseguint la major qualitat de vida possible de la destinació.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies