Des de la Prefectura de la Policia Local de Santa Pola es vol comunicar a la ciutadania la finalització dels treballs encomanats de reestructuració del trànsit rodat i la creació de zones d’aparcament en l’avinguda Fernando Pérez Ojeda, en compliment de l’acordat en la Junta de Govern Local de data 16 de novembre de 2018.

Dels treballs realitzats, cal destacar les actuacions realitzades quant a senyalització horitzontal i d’altra banda, les que es refereixen a la senyalització vertical.

Entre elles destaquem les següents:

  • Pintat de passos de vianants, fresat i posterior repintado de passos de vianants existents, afegint unes partícules a la pintura per a evitar els lliscaments de vehicles al circular sobre ells.
  • Construcció de nova rampa pel servei d’obres municipal per a facilitar l’accés a la vorera.
  • Pintat de doble eix central consistents en doble línia contínua, dividint la calçada en dos carrils de circulació, un per a cada sentit.
  • Repintat de l’estacionament en línia en el costat dret, segons sentit Aquest-Oest.
  • Pintat de fletxes direccionals al capdavant i indicadores de girs.
  • Es destinen dues zones d’estacionaments per a persones amb mobilitat reduïda, amb dos estacionaments cadascuna i un passatge per als vianants entre ambdues, obtenint una capacitat total de 4 places.
  • Es procedeix al pintat d’una nova parada BUS.
  • Se situen dues zones de càrrega i descàrrega en la part dreta segons sentit Aquest-Oest, amb el pintat oportú de zig-*zag i vorada en color groc.
  • Se situa una zona per a estacionament de motocicletes, obtenint una capacitat per a 7 vehicles.

Altres dades d’interés

S’ha procedit al pintat de les línies que configuren l’estacionament en diagonal (en espiga) en el costat dret segons sentit Oest-Aquest, obtenint una capacitat total de 70 places.

Aquests nous estacionaments també es coneixen popularment com a aparcament en bateria “marxa arrere”, o en anglés “reverse angle pàrquing”. Es refereix a l’aparcament en bateria en contra del sentit de la circulació.

Raons en contra d’aquest model d’estacionament:

  • La visibilitat per a trobar una plaça d’aparcament lliure és menor.
  • Es poden produir cues mentre un vehicle estaciona.
  • Pot suposar un problema si en carrers de dos sentits de circulació un vehicle creua el carril contrari per a aparcar de front. (Si es detecta aquesta infracció per part dels agents encarregats del trànsit procediran a denunciar el fet).

Raons a favor d’aquest model d’estacionament:

  • Millora de la seguretat viària.
  • Eliminar angles morts de visibilitat.
  • Facilita l’eixida en el sentit de la marxa.
  • Evita accidents lleus en eixir marxa arrere.
  • Facilita la càrrega i descàrrega des del maleter directament a la vorera.
  • Reduir el nombre d’atropellaments ja que les portes serveixen de protecció i els ocupants dels vehicles ixen i es dirigeixen a la vorera directament.
  • Redueix la velocitat de circulació en detindre el vehicle per a iniciar la maniobra d’estacionament.
  • S’envaeix la vorera en menor mesura que si estacionàrem amb el bloc motor en direcció a aquesta.
  • Aporta tant al ciclista com als conductors una visió clara dels moviments del trànsit, a més de millorar la seguretat i evitar accidents greus.

Exemple de com hem de realitzar la maniobra:

Des de la Prefectura de la Policia local es vol felicitar a tots els integrants de la Unitat de Seguretat Viària per la realització d’aquesta reestructuració, així com pel treball que de manera diària exerceixen per a millorar la seguretat viària en el nostre municipi.

POLICIA LOCAL DE SANTA POLA – MILLORANT LA SEGURETAT VIÀRIA

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies