El Consell va aprovar el divendres passat 1 de setembre el Decret Llei X/2017, pel qual s’adopten les mesures urgents per a l’aplicació dels projectes lingüístics que s’aplicaran, durant el curs 2017-2018, a les aules d’infantil de tres anys i a les aules experimentals de dos anys. La resta de cursos d’Educació Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat continuen als mateixos programes educatius de 2016-2017.
Este decret va entrar en vigor dimarts passat, 5 de setembre, després de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOGV), i complix l’objectiu de la Generalitat de garantir l’inici de curs amb normalitat per a l’alumnat, les famílies i el professorat, així com el compliment de les decisions judicials. D’esta manera, es garantix l’elecció del centre que les famílies havien triat en el període de matriculació.
A partir d’ara les Corts Valencianes disposen de 30 dies naturals per a convalidar la norma i ho faran abans que comence el curs escolar.
El decret de plurilingüisme establix el model lingüístic educatiu valencià i regula la seua aplicació en ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana, amb els nivells bàsic, intermedi i avançat, segons la càrrega lectiva vehiculada en valencià i castellà.
- Programa plurilingüe A: s’impartiran en valencià entre 16,5 i 18,5 hores; i en castellà, 4 hores.
- Programa plurilingüe B: s’impartiran en valencià entre 8 i 9 hores; i en castellà, entre 11,5 i 14,5 hores
- Programa plurilingüe C: s’impartiran en valencià 4 hores; i en castellà, entre 16,5 i 18,5 hores.
Als tres programes s’impartiran en anglès de 0 a 2 hores
– CEIP HISPANIDAD: B
– CEIP VIRGEN DE LORETO: A
– CEIP AZORÍN: B
– CEIP CERVANTES: A
– CENTRO PRIVADO ALONAI: C
– CEIP JOSÉ GRANERO: B
– EI JOANOT MARTORELL: C
– CEIP RAMÓN CUESTA: A
– CEIP DOÑA VICENTA RUSO: A